Şcoala-Speciala Internat pentru Copii Hipoacuzici din s. Hîrbovaţ, or.Călăraşi

"Copii gasesc de toate in nimic. Adultii nimic in toate."

Obiectivul prioritar al instituţiei este formarea şi dezvoltarea vorbirii inteligibile

Caracteristica procesului educaţional-recuperatoriu

În procesul educaţional-recuperatoriu se realizează în baza conţinuturilor curriculare pentru ciclul preşcolar, primar şi gimnazial, care sînt adaptate de cadrele didactice la particularităţile psiho- fiziologice ale contingentului de elevi.
Şcoala activează în baza planului-cadru al şcolii speciale pentru copii hipoacuzici aprobat de Ministerul Educaţiei. Durata studiilor 10 ani (studii gimnaziale). În şcoală este relizată pregătirea profesională (legumicultor, cusător, apicultor).
 
Bucuriile vieţii colective
Veselia jocurilor, frumuseţea prieteniei sunt favorabile formării personalităţii copilului.
 
Dansul ca şi melodia bună ce-l însoţeşte, îl transpune pe copil într-o lume a visului , a frumosului, a plăcerii, creîndu-i emoţii pozitive.
.dans12
Ataşamentul prietenilor şi colegilor sunt miracolul care îl poate ajuta pe copilul cu dezabilităţi să reziste, să depăşeasacădeficultăţile sale, să devină cetăţean cu drepturi şi şanse egale.

 

 
Pregătirea profesională
Realizarea
planulu ide învăţămînt la profesiile de legumicultor, apicultor şi croitor se desfăşoara în a doua jumătate a zilei
av

Corpul didactic constituie 54 de persoane

După studii                                              Grad didactic   

            Superioare - 32                                 Gradul  I - 2                                                                                                    

            Superioarenefinisate - 2                     Gradul  II - 10

            Mediispeciale - 19                                                                                                  

            Medii - 1

 

       Dupăvechimeaîn muncă                       După vîrstă                  

            0-4ani - 8                                            pînă la 30 de ani - 11                 

            5-10ani - 8                                           31-40 ani   - 4

            11-20ani - 8                                         41-50 ani   - 9                                   

            21-30ani - 7                                         51-55 ani   - 11

        Mai mult de 30ani - 23                              55-60 ani   - 8

                                                                       Mai mult de 60 de ani - 11

         Genul

              Masculin16                                  Cumularzi - 2                                                                      

              Femenin - 38                                  Pensionari - 13

 

Date despre elevii instruiţiei şi recuperaţi în şcoală

În anul  de studii  2011 - 2012  sunt instruiţi  112  elevi cu deficienţă de auz

                        grupa preşcolară -8 copii

                        clasa I-V    - 55 elevi

                        clasa VI-IX  - 43 elevi

                        clasa X  - 6 elevi

 

    Caracteristica stării auzului elevilor

      Surditate moderată – 29 elevi

      Surditate severă      - 37 elevi

      Surditate profundă – 46 elevi

               

      Caracteristica statutului social al elevilor şcolii

       Familii complete – 69             Familii incomplete – 33

       Familii vulnerabile – 2              Familii numeroase  - 29

       Copii orfani – 1

       Copii tutelaţi – 1

       Copii de risc -2

 

  O şcoală cu condiţii optime ce ar asigura calitatea procesului educaţional şi al integrării socio-profesionale a elevilor cu

deficientă de auz.

Misiunea

 

- Crearea condiţiilor optime pentru dezvoltarea liberă şi armonioasă a elevilor cu defecienţe auditive şi integrarea lor în societate.

- Dezvolatarea abilitaţilor intelectuale şi fizice a aptitudinilor la nivelul potenţialului maximal.

- Formarea şi dezvoltarea necesitaţilor de a munci pentru bunăstarea proprie şi cea a societaţii.

- Educarea în spiritul respectului faţă de producătorul bunurilor, respectul faţă de părinţi, tradiţii, limbă şi cultură naţională.

- Formarea aptitudinilor responsabile faţă de mediul ambiant.

-Pregătirea fizică multilaterală.       

- Conştientizarea necesitaţii de a poseda o vorbire inteligibilă

 

Obiectivele prioritare

-Transformarea instuiţiei în una de calitate prin modernizarea multiaspectuală a procesului educaţional;
- Eficientizarea managementului intuiţiei;
- Formarea continuă a cadrelor didactice;
- Realizarea obiectivelor conţinuturilor şi strategiilor de lucru specifice activităţii de predare-învaţare în limitele potenţialitaţilor elevilor hipoacuzici;
- Dezvoltarea sistemelor de lucru cu parinţii şi comunitatea ca mijloc de adaptare şi socializare a copilului cu nevoi speciale.
 

Obiectivele specifice

-Însusirea limbajului verbal;
-Dezvoltarea auzului fonematic;
-Formarea gîndirii operatorii in strînsă legatură cu insuşirea limbajului verbal;
-Dezvoltarea şi educarea proceselor compensatorii.

 

Dezvoltarea relaţiilor comunitare. Colaborări.

1. Patronul instituţiei ,,Ministerul Afacerilor Interne al RM ’’

2. Asociaţia Surzilor din Republica Moldova

3. Organizaţia creştină ,, Misiunea fără frontiere’’

4. Fondaţia de Cooperare ,, Moldova – Macau’’

5. Pediatrii lumii, Franţa

6. Agenţia de Cooperare Internaţională a Germaniei – ,,GIZ’’

7. ONG ,, Casa Părintească ’’   s. Palanca r.Călăraşi

8. Gimnaziul s.Hogineşti , s.Onişcani

9. Şcoala specială pentru copii hipoacuzici Nr 12 or. Chişinău

10. Şcoala specială pentru copii nevăzători din or. Bălţi       

 

Direcţiile de bază a dezvoltării instituţiei

§ Dezvoltarea optimă a structurii şcolii conform prevederilor Legii Învaţămîntului.

§ Perfecţionarea cadrelor didactice.

§ Implimentarea noilor tehnologii ce ar permite optimizarea în continuare a procesului corecţional-recuperatoriu.

§ Dezvoltarea capacităţilor şi aptitudinilor spirituale şi fizice la nivelul potenţialului la maxim.

§ Implimentarea proiectelor privind pregătirea profesională, educaţia prin munca cu profiluri (legumicultor, cusător, apicultor, culinar).

 

 

 

 

 

 

 

     
  Newsletter  
 
  Votare  
 
internathirbovat@gmail.com